طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبورعسل

دسته بندي : فنی و مهندسی » دام و طیور
مقدمه:
عسل حاوي بيش از هفتاد ماده مفيد براي بدن انسان است. اساسا عسل از گلوكز،
فروكتوز و منو ساكاريد ها ساخته شده است. همچنين عسل داراي آنزيم هاي مفيدي از جمله آميلاز، سوكراز، كاتالاز، پراكسيداز و ليپاز بوده و در رده بندي غذاهاي سرشار از آنزيمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اينكه مواد معدني مختلفي مانند كلسيم، سديم،پتاسيم، منيزيم، آهن، كلر، فسفر، گوگرد و يد نيز در عسل يافت مي شوند.عسل به عنوان يك ماده كامل غذايي همچنين داراي انواع ويتامين ها اسيدهاي آلي ( اسيد ماليك، وينيك، سيتريك، لاكتيك و اگزاليك ) ،(B1,B2,B3,B5,B6,C,E,K) و پروتئين ها بوده و مي تواند ٣١٥ تا ٣٣٥ كيلوكالري انرژي ( به ازاي هر يكصد گرم ) توليد
نمايد. از ديگر سو عسل داراي خواص درماني، ضد عفوني كنندگي و حفاظت از مواد آلي در مقابل تجزيه و فساد مي باشد. ابن سينا دانشمند بزرگ ايران در كتاب قانون ، در مورد معجون در هنگام زياد شدن بلغم، اندرون را تقويت، نيرو ... »: فلاسفه ( تهيه شده با عسل ) مينويسد را زياد، اشتها را باز مي كند، عسل ، خوراكي است كه جواني را جاويدان مي سازد، حافظه را «. نيرو مي بخشد و گذشته را در خاطره زنده مي كند، انديشه را پاك و زبان را مي گشايد كليه موارد مطروحه ، اهميت استفاده از عسل به عنوان يك ماده غذايي مقوي و همچنيندارويي طبيعي را خاطرنشان مي سازند. از ديگر سو با عنايت به رشد جمعيت و تنوعمحصولات توليدي و بالا رفتن سطح رقابت در زمينه عرضه انواع محصولات غذايي ، بهبودمستمر كيفيت محصولات و ايجاد تنوع در عرضه مناسب تر، از مواردي هستند كه بايستي هرچه بيشتر مد نظر قرار گيرند. رعايت اين موارد مي تواند منجر به دسترسي آسان و ارزان مصرف كنندگان به مواد غذايي شود.طي فرايند پرورش و نگهداري زنبور عسل، همچنين اقدام به ازدياد كندوها مي شود كه اين عمل به منظور ترميم تلفات و فروش انجام مي پذيرد. در مناطق گرمسير حتي مي توان از هر كندو يك بچه كندو گرفت.با اجراي اين طرح ، علاوه بر كسب سود مناسباقتصادي مي توان بستر مناسبي را براي اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايي بانوان ميتوانند سهم بسزايي در آن داشته باشند.این طرح توجیهی در رابطه با پرورش و نگهداری زنبور عسل می باشد که بر اساس آخرین تغییرات توسط کارشناسان متخصص با دقت نگارش و جمع آوری شده است.این فایل برای کارآفرینان در زمینه پرورش و نگهداری زنبور عسل مناسب می باشد.

 
این طرح توجیهی شامل :
مقدمه و خلاصه ای از طرح
فهرست مطالب
جداول و محاسبات مربوطه
موضوع و معرفی طرح
هزینه تجهیزات
ظرفيت
سرمايه گذاری كل
سهم آورده متقاضی
سهم تسهيلات
دوره بازگشت سرمايه
اشتغال زاي
فضای مورد نیاز
تعداد و هزینه نیروی انسانی
استانداردهای مربوطه
بازارهای داخلی و خارجی
توجیه فنی و اقتصادی طرح
عرضه کنندگان و ...
 
مناسب برای :
- اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
- گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
- ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
- گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
- ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
- مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی

 

این طرح توجیهی (مطالعه امکان سنجی، طرح کسب و کار، طرح تجاری یا BP) در قالب pdf و در حجم 20 صفحه به همراه جداول و کلیه محاسبات مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دسته بندی: فنی و مهندسی » دام و طیور

تعداد مشاهده: 2839 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:101 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب pdf