تاثیر مشوق‌های بانکی بر مطالبات معوق

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
چکیده:
به طور کلی می توان گفت تسهیلاتی که توسط سیستم بانک به مشتریان پرداخت می گردد بایستی در سررسیدهای معین و بر اساس قرارداد فی مابین بانک و مشتری به حیطه وصول در آید. از آنجا که بنا به دلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی یا عدم پایبندی به تعهدات و... باعث می گردد که بخشی از مطالبات و یا تسهیلات پرداختی به مشتریان در موعد مقرر بازپرداخت نگردد. که این مسائل موجب مشکلات فراوانی برای بانک می گردد بنابراین جهت کاهش مطالبات معوق باید به دنبال مشوق هایی بود که مشتریان را به پرداخت اقساط خود ترغیب نماید. بنابراین در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مشوق های مختلف بر مطالبات معوق در بانک ملت استان قزوین پرداخته شدهاست.برای این کار5 مشوق (پرداخت تسهیلات به مشتریان خوش حساب، پرداخت جوایز برای مشتریان خوش حساب، ایجاد و ارتقاء بستر پرداخت غیر حضوری، پرداخت تسهیلات جهت پرداخت اقساط معوق، بخشش جرایم اقساط معوق)  جهت بررسی تاثیر آنها در بازپرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده اند. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مثبت مشوقهای بانکی بر مطالبات معوق است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر روش و نوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری دراین تحقيق کارکنان شعب بانک ملت  استان قزوین است. قلمرو زمانی تحقیق سال 1396 و نمونه انتخابی در این تحقیق 139 نفر است. برای جمع آوری اطلاعات جهت تجزیه وتحلیل وآزمون فرضیه های تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که 5 مشوق انتخاب شده دارای تاثیر زیادی بر بازپرداخت تسهیلات اعطایی هستند.وهمچنین این مشوق ها توسط تکنیک تاپسیس اولویت بندی شده اند که بر طبق نتایج مشخص گردید مشوق بخشش جرایم اقساط معوق دارای بالاترین اولویت و پرداخت تسهیلات جهت پرداخت تسهیلات عوق دارای کمترین اولویت است که باید در هنگام پیاده سازی این مشوق ها مورد توجه قرار گیرد. و سعی شود برحسب اولویتهای تعیین شده اقدام به اجرا و پیاده سازی گردد.




فهرست مطالب:
عنوان                                                                                           
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
1-2-بیان مسأله
1-3-اهداف تحقیق
1-4-فرضیه های تحقیق
1-5-مدل مفهومی تحقیق
1-6-سؤالات تحقیق
1-7- متغیرهای تحقیق
1-8-مراحل تحقیق
1-9-روش تحقیق
1-10-روش جمع آوری اطلاعات
1-11-ابزار جمع آوری اطلاعات
1-12-روش تجزیه وتحلیل
1-13-تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی
1-14- سازماندهای تحقیق
1-15- خلاصه فصل
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1-مقدمه
2-2-طبقه بندي بدهي هاي سيستم بانكي به تفكيك دريافت كنندگان اعتبارات
2-3-عوامل ايجاد مطالبات معوق
2-3-1-عوامل درون سازمانی
2-3-2- عوامل برون سازمانی
2-4-روشهاي وصول مطالبات
2-5-عمده چالش هاي موثر بر افزايش مطالبات معوق
2-6-مطالبات معوق محدودیت بانک ها
2-7-تاثیر معوقات بر ضعیت و سیستم عملکردی موسسات و بانکها
2-8- تاثیر مطالبات معوق بر اقتصاد کشور و منافع ملی
2-9-عوامل ایجاد مطالبات غیر جاری بانکها
2-10-آثار مطالبات معوق
2-11-پیشینه تحقیق
2-12-معرفی کلیات بانک ملت
2-12-1-تاریخچه بانک
2-12-2- منشور اخلاقی کارکنان بانک
2-12-3-افتخارات کسب شده توسط بانک ملت
2-12-4-بانک ملت در مسیر بانکداری پایدار
2-13- خلاصه فصل
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1-مقدمه
3-2-روش تحقیق
3-2-1- مراحل تحقیق
3-3- جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق
3-4-قلمرو موضوعي تحقيق
3-6-قلمرو مکانی تحقیق
3-5-قلمرو زمانی تحقيق
3-7- نمونه و نمونه گیری
3-8-معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات
3-8-1 -مصاحبه
3-8-2- پرسشنامه
3-8-2-1 معرفی پرسشنامه تحقیق
3-8-2-2- چگونگي طراحي نهايي پرسشنامه
3-9- روایی وپایایی
3-9-1- روایی (اعتبار
3-9-2- پایایی (اعتماد
3-10-تکنیک تاپسیس
3-11-روش ها و ابزار تجزیه وتحلیل داده ها
3-12- خلاصه فصل
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده های تحقیق
4-1-مقدمه
4-2-بررسی توصیفی جامعه آماری
4-2-1-جنسیت
4-2-2- تحصیلات
4-2-3-سابقه کار
4-2-4-پست سازمان
4-3- مراحل تجزیه
4-3-1- تعیین مشوق های تاثیر گذار بر وصول مطالبات
4-3-2- ارزیابی وتحلیل شاخصها وتعیین مقدار عددی آنها
4-3-3- آزمون فرضیه های تحقیق
4-3-3-1-فرضیه اول
4-3-3-2-فرضیه دوم
4-3-3-3-فرضیه سوم
4-3-3-4-فرضیه چهارم
4-3-3-5-فرضیه پنجم
4-3-4-رتبه بندی متغیر ها با مدل تاپسیس
4-4-خلاصه فصل
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادها
5-1-مقدمه
5-2-خلاصه تحقیق
5-3-پاسخ سوالات تحقیق ونتیجه گیری
5-3-1-پاسخ سوالات تحقیق
5-3-2-نتایج حاصل ازتحقیق
5-4-پیشنهادات
5-5- محدودیت تحقیق
6-پیوست
7- منابع
فهرست جدول‌ها:
عنوان                                                                                      
جدول 4-1 توزیع فراوانی جنسیت
جدول 4-2 توزیع فراوانی تحصیلات
جدول 4-3 توزیع فراوانیسابقه کار
جدول 4-4 توزیع فراوانی پست سازمانی
جدول 4-5 مقدار پایایی سوالات پرسشنامه
جدول 4-6مقدار پایایی پرسشنامه 52
جدول 4-7 میانگین واریانس داده های تحقیق
جدول 4-8 نتایج حاصل از تحلیل بااستفاده از آزمون T
جدول 4-9 خلاصه نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها
جدول 4-10 رتبه بندی شاخصهای تحقیق

فهرست شکل‌ها:                                   
شکل 1-1 مدل مفهومی تحقیق
شکل 4-1 نمودار دایره ای توزیع جنسیت
شکل 4-2 نمودار دایره ای توزیع فراوانی
شکل 4-3 نمودار دایره ای توزیع سابقه کار
شکل 4-4 نمودار دایره ای توزیع پست سازمانی


دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 2770 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 79

حجم فایل:4,474 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش