پروژه و تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
مقدمه:
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار(BPR)، به معنای تفکر مجدد، بازطراحی رادیکالی(اساسی)فرآیندهای کسب و کار ،جهت بهبود چشمگیر براساس شاخص های کلیدی عملکرد (هزینه، کیفیت و سرعت و ...) است. ایده باز مهندسی فرآیند عبارت است از : کسب و کار موثرتر و کارآمد تر ، انعطاف پذیری و پاسخگویی بیشتر سازمانها برای سهام داران، مشتریان و کارمندان سازمان. به خدمت گرفتن ساختار سازمانی برای تسهیل گردش کار به شکل نابتر*(Leaner) و مناسبتر(Fitter) و در نهایت تولید و خدمت رسانی بهتر سازمانهاست.
* شیوه ساخت Lean، اصول بهبود مداوم بر پایه "حذف زواید" (عوامل اتلاف هزینه و زمان ) فرآیند است.جنبش BPR با انتشار عمومی دو مقاله در سال ۱۹۹۰ شکل گرفت.Thomas H.DavenPort و James R.Short در این مقالات اظهار داشتند که طراحی مجدد فرآیند و استفاده از IT میتواند سازمانها را متحول و فرآیندهای کسب و کار را به طرز چشمگیری بهینه سازی کند. آنها BPR را "تحلیل و طراحی گردش کار و فرآیندها درون و میان سازمانها" تعریف کردند و ترکیب IT و طراحی مجدد کسب و کار را به این شیوه ، مهندسی صنایع جدید لقب دادند.
متودولوژی ۵ مرحله ای Davenport وShort ، برای BPR نسخه اولیه به شکل زیر تعریف شده بود:
مراحل BPR اولیه گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی
این متدولوژی با وضع چشم انداز و اهداف فرایند آغاز می شود. به عبارت دیگر، به جای تمرکز بر فعالیت ها و وظایف، به منظور حذف گلوگاه های فرایند ( آنگونه که در متدولوژی های بهبود قبلی اتفاق می افتاد) بایستی باز طراحی بر روی کل فرایند انجام شود، تا چشم انداز و اهداف فرایند محقق گردد.
گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند
این مرحله شبیه به مرحله تحلیل پارتو(Pareto) در متدولوژی TQM است. به جای بازطراحی تمام فرآیندها ، تنها فرآیندهای کلیدی و موثر، طراحی مجدد میشوند.
گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود
مرحله سوم، شامل درک و سنجش فرآیندهای موجود، به منظور مشخص نمودن عارضه های آن ها می باشد. این تشخیص، با هدف " تعیین مقیاسی برای سنجش بهبودهای آتی" صورت می پذیرد.
گام چهارم: تشخیص نقش IT
این مرحله تلاش برای تشخیص نقش IT در طراحی مجدد فرآیندهاست، بنیانگذاران BPR اعتقاد داشتند با اهرم IT ، میتوان انتخابهایی برای ساخت فرآیندهای طراحی مجدد داشت.
گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی در این مرحله، یک نسخه آزمایشی از فرآیند پیاده سازی میشود. این نسخه آزمایشی بیش از برنامه های کاربردی IT ، در سازمانهای کسب و کار توسعه پیدا میکند و بعنوان پایه جهت بهبود تکرارشونده، پیش از پیاده سازی کامل مو

فهرست مطالب:
مقدمه.
مراحل BPR اولیه.
گام اول: تعیین دیدگاه کسب و کار و اهداف فرآیندی..
گام دوم: شناسایی فرایندهای است که لازمست باز طراحی گردند.
گام سوم: درک و سنجش فرآیندهای موجود.
گام چهارم: تشخیص نقش IT.
گام پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی..
Radical BPR.. 5
اصول اجرای BPR نسخه اولیه Hammer و Champy.
رابطه BPR و فناوری اطلاعات...
نتایج اجرای نسخه اولیه  BPR..
اجرای تغییرات در سازمانها عملا چه بازخوردی دارد؟
دلایل شکست BPR..
توسعه راهبردی منابع انسانی..
تاریخچه‌ی مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار
مراحل BPR اولیه.
چرایی مهندسی مجدد فرآیند های کسب و کار BPR..
خدمات ICS در مشاوره BPRش....
تعریف BPR..
BPR چه چیزی نیست؟
مهندسی مجدد فرایند در مقابل پیشرفت مداوم.
تعریف فرایند.
تعریف یک فرایند کسب و کار
دلایل مهندسی مجدد.
به طور کلی عوامل مرتبط با موفقیت و شکست BPR عبارتند از:
ویژگی های مهندسی مجدد.
تمرکز بیشتر روی خودکار کردن فرایندهاست تا طراحی مجدد آنها؛
منابع:
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3195 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:508 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش