Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of two demographically different gr

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of
two demographically different groups perceptions
لینک دانلود رایگان مقاله
http://s9.picofile.com/file/8294924500/1009080_46eccd2bc39f4afdb34ca4983aa9d21d.pdf.html

پیاده­سازی کلاس درس معکوس با استفاده از رسانه­های دیجیتال: مقایسه برداشت دو گروه جمعیتی مختلف

چکیده
کلاس درس معکوس یک مدل نسبتا جدید در آموزش و پرورش است که در درجه اول بر دستورالعمل یادگیرنده محور متمرکز است. به عبارت دیگر، مدل اجازه می­دهد هم مدیریت و هم معلمان یک محیط یادگیری فعال­تر و پویاتر را در محوطه دانشگاه ایجاد کنند. مقاله حاضر تلاش می­کند که اجرای مدل کلاس درس معکوس را در دو دوره داده بزرگ مستند کند. در اینجا، محتویات دوره از دو وب سایت با محتویات مختلف از جمله فیلم و کتاب کوتاه و همچنین گزارش ارائه شده است. رویکرد روش مخلوط برای تجزیه و تحلیل درک دانشجو در دو گروه مختلف جمعیتی استفاده شد. مشخص شد که دانشجویان هر دو گروه به طور مثبت در کلاس درس معکوس پاسخ دادند، و هر کدام بر اهداف خاص خود تمرکز داشتند. در نتیجه، گروه اول بر پیشرفت تحصیلی متمرکز بود در حالی که گروه دوم با مشاغل مدیریتی بر حل مشکلات در محل کار خود متمرکز شدند. دانشجویان هر دو گروه، هر چند مذاکرات TED و مستندسازی را ترجیح می­دادند، مخالف فیلم­های دانشگاه مانند و کتاب­های کوتاه اوریلی و گزارشات بودند. در همین حال، مشخص شد استفاده از مطالب زبان انگلیسی هم یک چالش و هم یک فرصت برای دانشجویان است.

کلید واژه­ها:

کلاس درس معکوس     آموزش عالی     درک دانشجو    جمعیت­شناسی  رسانه دیجیتال

1.      مقدمه
در طول چند دهه گذشته، موجی از نوآوری­های جدید و بهبود در زمینه فناوری اطلاعات رخ داده است. ظهور اینترنت، ذخیره­سازی ارزان­تر و در دسترس­تر، افزایش قدرت محاسباتی، دستگاه­های جدید مانند تلفن­های هوشمند، تبلت­ها و دیگر دستگاه­های موبایل برخی از پیشرفت­هایی هستند که نه تنها به افزایش تجربه جدید دیجیتال کمک کرده­اند بلکه نسل جدید را برای تغییر زندگی روزمره و عادات یادگیری خود هدایت کرده­اند.

در عصر حاضر، تأکید گسترده­تری بر محیط­هایی وجود دارد که از چند وظیفه پشتیبانی می­کنند و جنبه­های اجتماعی یادگیری را تقویت می­کنند. با این حال، شواهد نشان می­دهد که دانشجویان هزاره (کسانی که بین سال­های 1982 و 2002 به دنیا آمده­اند) بیش از هر زمان به فن آوری تکیه دارند در حالی که همزمان تحمل کمتری نسبت به همیشه برای ارائه به سبک سخنرانی از خود نشان می­دهند. به عبارت دیگر، از آنجا که دانشجویان خواسته­ها و انتظارات کاملا متفاوتی از سیستم آموزشی دارند، این امر بدون شگفتی مستلزم تغییر در سبک تفکر ما است. در این سناریوی مفروض، ابزارهای مذکور به ما اجازه می­دهند در مورد آموزش و پرورش از ابتدا فکر کنیم و مفاهیم ساخته شده­ای را که به زندگی با آنها خو گرفته­ایم طراحی مجدد کنیم. به عبارت دیگر، این ایده مستلزم یک تغییر پارادایم از آموزش­ها و یادگیری سنتی به راهبردهای یادگیری فعال و کمک به دانشجویان در بهتر درگیر شدن با محیط یادگیری خود می­باشد (روئل، ردی، و شانون، 2013).

2.    سابقه مطالعه

2.1.         سابقه کلاس درس معکوس

کلاس درس معکوس یک مدل آموزشی جدید است که به طور گسترده­ای در سال­های اخیر استفاده می­شود. ساده­ترین تعریف برای این مدل این است: آنچه به طور سنتی در طول زمان کلاس انجام می­شد یعنی سخنرانی­های کلاسی به فعالیت­های خانگی منتقل شده­اند و آنچه به طور سنتی در خانه انجام می­شد یعنی تکالیف و پروژه­ها به فعالیت­های کلاسی تبدیل شده­اند. بر این اساس، دانشجویان به تماشای فیلم­های آموزشی در خانه می­پردازند و تکالیف خود را در طول ساعات کلاس با کمک همکلاسی­ها و تحت نظارت مربیان انجام می­دهند (چن، وانگ، کینشاک، و چن، 2014؛ لاگه، پلات، و ترگلیا، 2000).

کلاس درس معکوس توسط دو دبیر دبیرستان- جاناتان برگمان و هارون شمس در سال 2007 آغاز شد. این دو دبیر سخنرانی­های خود را برای کمک به دانش­آموزان غایب تا بتوانند همگام با همکلاسی­های خود پیش بیایند ضبط کردند. برای این موضوع، آنها همچنین از نرم­افزار و پاورپوینت برای ضبط دروس و در دسترس قرار دادن آنها از طریق یوتیوب استفاده کردند. پس از آن، آنها تغییر غیر منتظره­ای را در فعالیت­های کلاس درس خود مشاهده کردند: نه تنها دانش­آموزانی که در کلاس غایب بودند (آبیسکارا و داوسون، 2015) بلکه دیگران نیز می­توانستند از فیلم­های ضبط شده استفاده کنند. این روند به مربیان در درک و هدایت بهتر دانش­آموزان درباره آموزه­ها و تکالیف آنها کمک نمود. نقش آنها نیز تغییر کرد: اکنون، به جای تمرکز بر تدریس، آنها شروع به مشاهده دانش­آموزان در گروه­های کوچک­تر کردند و مطمئن می­شدند که کدام گروه و دانش­آموز نیاز به کمک و راهنمایی دارد (جانسون، آدامز بکر، استرادا، و فریمن، 2014).

کلاس درس معکوس، به عنوان یک مدل یادگیری، توسط سلمان خان به جلب توجه عمده رسید که این ایده را از طریق سخنرانی در TED خود گسترش داد (خان، 2011) و فیلم­های آموزشی را در طیف گسترده­ای از موضوعات از طریق آکادمی خان ارائه کرد. به دانش­آموزان گفته می­شد به تماشای فیلم­های درسی در خانه بنشینند و تکالیف را در مدارس انجام دهند، و همه این کارها بر اساس یک برنامه ثابت صورت می­گرفت (چن و همکاران، 2014). به زودی، آکادمی خان به یکی از منابع اصلی برای مربیان اجرای کلاس درس معکوس تبدیل شد. به عبارت دیگر، مربیان نیازی به تولید فیلم­های آموزشی از ابتدا نداشتند در عوض می­توانند کلاس­های درس معکوس خود را با کمک این فیلم­ها برگزار کنند (جانسون و همکاران، 2014).

منابع دیگر برای کلاس درس معکوس شامل کد آکادمی، تلویزیون فراگیران (جانسون و همکاران، 2014) صحبت­های TED و یک شعبه جدید از سازمان TED به نام TED-Ed می­باشد (فورس و زیگنفاس، 2015؛ روچ، 2014). یوتیوب، یوتیوب معلم، Vimeo، itunesU، رسانه PBS، یادگیری آننبرگ و منابع آموزش و پرورش آزاد(OER)  برخی از منابع محبوب دیگر برای مواد آموزشی هستند (فورس و زیگنفاس، 2015).

در سال 2012، شبکه آموزش معکوس (FLN) برای ارائه دانش، مهارت و منابع برای اجرای موفق این مدل­ها به مربیان راه اندازی شد (حمدان، مک نایت، مک نایت، و ارفستروم 2013). پس از آن، انجمن آموزش حرفه­ای FLN (قبلا نینگ نامیده می­شد) در این عرصه شروع به کار کرد. این یک انجمن برای مربیانی است که کلاس خود را معکوس کرده­اند و یا می­خواهند بکنند. علاقه به یادگیری معکوس را به راحتی می­توان با تعداد شرکت­کنندگان در این انجمن یعنی در ژانویه 2012 اندازه­گیری کرد، 2500 عضو وجود داشتند که در ماه ژوئن سال 2013 به 10000 افزایش یافت و بیش از 23،000 نفر در وب سایت از فوریه سال گذشته عضو شدند (شبکه آموزش معکوس، 2015؛ یاربرو، ارفستورم، مک نایت، و مک نایت، 2014).

مفهوم کلاس درس معکوس در بسیاری از مدارس و دانشگاه­های مختلف در سراسر جهان اجرا شده و به تصویب رسیده است. این ایده ابتدا در مدارس پیاده شد و بعد از آن به دانشگاه­ها کشیده شد (جانسون و همکاران، 2014). طی بررسی ادبیات در این موضوع در ژوئن 2012، بیشاپ و ورلگر 24 مطالعه مربوط به کلاس درس معکوس یافتند که در آنها برداشت دانشجو از این ایده کاملا مثبت و مداوم بود (بیشاپ و ورلگر، 2013). در سال 2014، مطالعه دیگری توسط شبکه آموزش معکوس دانشگاه­هایی را که مدل یادگیری معکوس را در حوزه­های مختلف مطالعات ترکیب کرده بودند لیست کرد. این فهرست شامل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه ممفیس، دانشگاه کارولینای شمالی، چپل هیل، دانشگاه A & M تگزاس، دانشگاه سرمایه، موسسه فناوری جورجیا و کالج هاروی ماد بود. در بسیاری از این موارد، دانشجویان نه تنها در امتحانات نمرات بهتری کسب می­کردند بلکه از مدل جدید راضی بودند (یاربرو و همکاران، 2014). علاوه بر این، کلاس­های درس معکوس به توسعه اطلاعات سواد و مهارت­های تفکر انتقادی که دو قسمت مهم آموزش قرن 21 در نظر گرفته می­شوند کمک کردند (کنگ، 2014).
با این حال، ایده کلاس درس معکوس ریشه در زمان­های گذشته دارد قبل از اینکه اصطلاح "کلاس درس معکوس" ابداع شود. مرکز ملی تحول علمی (NCAT) ایده­های مشابهی را در رشته­های مختلف در طول سال گذشته اجرا کرده است (فیندلی تامپسون و مومبورکته، 2014). مقاله بدوی که می­توان به آن اشاره کرد "از معلم بر روی سکو تا راهنمای در کنار" توسط الیسون کینگ در
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3240 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:641 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    ابتدا فایل انگلیسی مقاله را بصورت رایگان دانلود کنید و در صورت تایید بودن نسبت به خرید اقدام نمایید


    لینک دانلود رایگان مقاله
    http://s9.picofile.com/file/8294924500/1009080_46eccd2bc39f4afdb34ca4983aa9d21d.pdf.htm