مقاله ترجمه شده در رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
چکیده:
مقدمه و هدف: آنچه مسلم است فعالیت های بازاریابی، عمدتاً براساس ارزش مشتری پایه گذاری شده اند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان بود.
روش شناسی: جامعه آماري تحقیق را کلیه مشتریان اماکن ورزشی شهرداری منطقۀ 19 تهران تشکیل داده بودند که از این تعداد بر طبق فرمول کوکران 170 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوري داده ها براي تجزيه و تحليل از پرسش نامه ارزش ادراک شده اگرت و اولاگا (2002) و  پرسش نامه وفاداری مشتریان آلن (1990) استفاده گردید. پایایی کل ابزار تحقیق در یک مطالعه مقدماتی بررسی و ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 84/0 و 88/0 محاسبه گردید. جهت تجزيه و تحليل داده هاي تحقیق از روش های آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده گردید.
یافته ها: یافته ها نشان داد بین ارزش ادراک شده با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. افزون بر آن خرده مقیاس های جستجو، بیان شفاهی و ارزش درک شده با وفاداری رابطه مثبت و معناداری داشتند. اما بین رضایت و قصد رابطه معناداری وجود نداشت.
نتیجه گیری: بنابراین نتیجه اماکن ورزشی می توانند روابط دو جانبه مؤثری بین ارزش ادراک¬شده و وفاداری مشتریان خود ایجاد کنند و از طریق ایجاد ارزش به میزان وفاداری مشتریان خود بیفزایند.


دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3065 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:35 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش