Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of two demographically different gr

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of
two demographically different groups perceptions

لینک دانلود
http://s9.picofile.com/file/8295397384/1009080_46eccd2bc39f4afdb34ca4983aa9d21d.pdf.html

پیاده­سازی کلاس درس معکوس با استفاده از رسانه­های دیجیتال: مقایسه برداشت دو گروه جمعیتی مختلف

چکیده
کلاس درس معکوس یک مدل نسبتا جدید در آموزش و پرورش است که در درجه اول بر دستورالعمل یادگیرنده محور متمرکز است. به عبارت دیگر، مدل اجازه می­دهد هم مدیریت و هم معلمان یک محیط یادگیری فعال­تر و پویاتر را در محوطه دانشگاه ایجاد کنند. مقاله حاضر تلاش می­کند که اجرای مدل کلاس درس معکوس را در دو دوره داده بزرگ مستند کند. در اینجا، محتویات دوره از دو وب سایت با محتویات مختلف از جمله فیلم و کتاب کوتاه و همچنین گزارش ارائه شده است. رویکرد روش مخلوط برای تجزیه و تحلیل درک دانشجو در دو گروه مختلف جمعیتی استفاده شد. مشخص شد که دانشجویان هر دو گروه به طور مثبت در کلاس درس معکوس پاسخ دادند، و هر کدام بر اهداف خاص خود تمرکز داشتند. در نتیجه، گروه اول بر پیشرفت تحصیلی متمرکز بود در حالی که گروه دوم با مشاغل مدیریتی بر حل مشکلات در محل کار خود متمرکز شدند. دانشجویان هر دو گروه، هر چند مذاکرات TED و مستندسازی را ترجیح می­دادند، مخالف فیلم­های دانشگاه مانند و کتاب­های کوتاه اوریلی و گزارشات بودند. در همین حال، مشخص شد استفاده از مطالب زبان انگلیسی هم یک چالش و هم یک فرصت برای دانشجویان است.

کلید واژه­ها:

کلاس درس معکوس     آموزش عالی     درک دانشجو    جمعیت­شناسی  رسانه دیجیتال

1.      مقدمه
در طول چند دهه گذشته، موجی از نوآوری­های جدید و بهبود در زمینه فناوری اطلاعات رخ داده است. ظهور اینترنت، ذخیره­سازی ارزان­تر و در دسترس­تر، افزایش قدرت محاسباتی، دستگاه­های جدید مانند تلفن­های هوشمند، تبلت­ها و دیگر دستگاه­های موبایل برخی از پیشرفت­هایی هستند که نه تنها به افزایش تجربه جدید دیجیتال کمک کرده­اند بلکه نسل جدید را برای تغییر زندگی روزمره و عادات یادگیری خود هدایت کرده­اند.

در عصر حاضر، تأکید گسترده­تری بر محیط­هایی وجود دارد که از چند وظیفه پشتیبانی می­کنند و جنبه­های اجتماعی یادگیری را تقویت می­کنند. با این حال، شواهد نشان می­دهد که دانشجویان هزاره (کسانی که بین سال­های 1982 و 2002 به دنیا آمده­اند) بیش از هر زمان به فن آوری تکیه دارند در حالی که همزمان تحمل کمتری نسبت به همیشه برای ارائه به سبک سخنرانی از خود نشان می­دهند. به عبارت دیگر، از آنجا که دانشجویان خواسته­ها و انتظارات کاملا متفاوتی از سیستم آموزشی دارند، این امر بدون شگفتی مستلزم تغییر در سبک تفکر ما است. در این سناریوی مفروض، ابزارهای مذکور به ما اجازه می­دهند در مورد آموزش و پرورش از ابتدا فکر کنیم و مفاهیم ساخته شده­ای را که به زندگی با آنها خو گرفته­ایم طراحی مجدد کنیم. به عبارت دیگر، این ایده مستلزم یک تغییر پارادایم از آموزش­ها و یادگیری سنتی به راهبردهای یادگیری فعال و کمک به دانشجویان در بهتر درگیر شدن با محیط یادگیری خود می­باشد (روئل، ردی، و شانون، 2013).

2.    سابقه مطالعه

2.1.         سابقه کلاس درس معکوس

کلاس درس معکوس یک مدل آموزشی جدید است که به طور گسترده­ای در سال­های اخیر استفاده می­شود. ساده­ترین تعریف برای این مدل این است: آنچه به طور سنتی در طول زمان کلاس انجام می­شد یعنی سخنرانی­های کلاسی به فعالیت­های خانگی منتقل شده­اند و آنچه به طور سنتی در خانه انجام می­شد یعنی تکالیف و پروژه­ها به فعالیت­های کلاسی تبدیل شده­اند. بر این اساس، دانشجویان به تماشای فیلم­های آموزشی در خانه می­پردازند و تکالیف خود را در طول ساعات کلاس با کمک همکلاسی­ها و تحت نظارت مربیان انجام می­دهند (چن، وانگ، کینشاک، و چن، 2014؛ لاگه، پلات، و ترگلیا، 2000).

کلاس درس معکوس توسط دو دبیر دبیرستان- جاناتان برگمان و هارون شمس در سال 2007 آغاز شد. این دو دبیر سخنرانی­های خود را برای کمک به دانش­آموزان غایب تا بتوانند همگام با همکلاسی­های خود پیش بیایند ضبط کردند. برای این موضوع، آنها همچنین از نرم­افزار و پاورپوینت برای ضبط دروس و در دسترس قرار دادن آنها از طریق یوتیوب استفاده کردند. پس از آن، آنها تغییر غیر منتظره­ای را در فعالیت­های کلاس درس خود مشاهده کردند: نه تنها دانش­آموزانی که در کلاس غایب بودند (آبیسکارا و داوسون، 2015) بلکه دیگران نیز می­توانستند از فیلم­های ضبط شده استفاده کنند. این روند به مربیان در درک و هدایت بهتر
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3054 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:641 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of
    two demographically different groups perceptions

    لینک دانلود
    http://s9.picofile.com/file/8295397384/1009080_46eccd2bc39f4afdb34ca4983aa9d21d.pdf.html