ICT Integration Models into Middle and High School Curriculum in The USA ترجمه
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
ICT Integration Models into Middle and High School Curriculum in
The USA
لینک دانلود رایگان مقاله
http://s8.picofile.com/file/8295395500/ICT_Integration_Models_into_Middle_and_High_School_Curriculum_in_The_USA.pdf.html
مدلهای یکپارچه
سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامهی تحصیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان
در ایالات متحده آمریکا
چکیده
هدف اصلی از این
مطالعه، بررسی ادغام ICT در برنامه تحصیلی عمومی مدارس
آمریکا و ارائهی پنج مدل ادغام ICT
مربوط به موضوعات درسی مدارس راهنمایی و دبیرستان است. بر اساس منابع موجود در
مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه تحصیلی، آموزش و پرورش و روشهای توسعه
برنامه تحصیلی مورد بحث قرار گرفتند. سپس، دو رویکرد اصلی ادغام ICT
از مدارس دولتی آمریکا توضیح داده شد. در نهایت، پنج
مدل ادغام ICT؛ ICT
به عنوان یک موضوع، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار میانجی فرهنگی در
سیستم فعالیت است که در آن دانش آموزان و معلمان، دانش جدیدی ایجاد میکنند ، ICT
به عنوان موضوعی است (یکی از مناطق محتوا) که با انواع دیگر موضوعات، مانند ریاضی،
علوم، سواد، و تکنولوژی با هم ادغام شدهاند، و به عنوان یک برنامه درسی مختلط
ارائه گردیدند. اعتقاد بر این است که این مدلها، باعث گسترش درک ادغام ICT در موضوعات آموزش و یادگیری راهنمایی و دبیرستان خواهد شد.
1- مقدمه
فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (ICT)
یک موضوع علمی روشن مانند تاریخ، ریاضیات، یا ادبیات نیست؛ مانند سایر موضوعات، یک
دامنهی مشخص در برنامه درسی عمومی مدرسه حفظ نکرده است. چندین
دلیل میتواند برای توضیح این موضوع مطرح شود؛ به عنوان مثال، ICT
یک موضوع علمی جدید است، و یا ICT یک ابزار
آموزش و یادگیری است. رویکردهای مختلف یادگیری، ICT
را بصورت متفاوت تعریف میکنند. برای رویکرد عینی، ICT یک موضوع جدید است، مهارتهای جدیدی که باید توسط دانشآموزان آموخته
شود. با اضافه کردن به دیدگاههای شناختی نگرها و سازهای
نگرها، ICT یک ابزار یادگیری است که میتواند
تعدادی فعالیتهای یادگیری از تدریس خصوصی تا شبیه سازی ارائه دهد. ر یک ابزار میانجی،
یک محصول فرهنگی برای رویکردهای فرهنگی اجتماعی به منظور یادگیری است.
در این
مطالعه، ابتدا، اطلاعاتی در مورد برنامه تحصیلی ICT
فراهم میکنم. بعد، در مورد رویکرهایی به منظور توسعه برنامه تحصیلی
بحث خواهم کرد. سرانجام، پنج مدل ادغام ICT
برای مدارس راهنمایی و دبیرستان ارائه خواهم داد. لازم به ذکر است که در ایالات
متحده، استانداردهای ملی در مورد ICT وجود دارد
که یک طرح کلی برای ادغام در برنامههای درسی برای بخشهای ایالت و مدرسه فراهم میکند.
2- برنامه تحصیلی
اصطلاح
"برنامه تحصیلی" بسیار گسترده است و میتواند در بسیاری از زمینه برای
اشاره به معانی متفاوت استفاده گردد. به عنوان مثال، Beauchamp
، (1972) تعدادی معانی برای این اصطلاح ارائه میدهد. طبق
Beauchamp ، (1972)، برخی یک "برنامه تحصیلی را
به عنوان یک طرح برای اقدام بعدی" تعریف میکنند؛ این تعریف اشاره به
"آنچه که باید در مدرسه آموزش داده شود" دارد. سایرین،
معنای گستردهتر به برنامه تحصیلی به عنوان "فرایند روانی یادگیرندهای که
تجارب آموزشی به دست آوردن» میدهند. در این مقاله، من از اصطلاح "برنامه تحصیلی"
به عنوان " سندی استفاده خواهم کرد که طراحی شده است تا به عنوان یک نقطه عزیمت
برای برنامه ریزی آموزشی استفاده شود" (Beauchamp،
1972، ص 19). سوال بعدی که شامل محتوای برنامه تحصیلی است، به موضوع اشاره دارد. ارائه
موضوع، مبحث آموزش است. بنابراین، در این مقاله، استفاده از ICT
در برخی از مدلهای برنامه تحصیلی اشاره به محتوای برنامه تحصیلی، و یا به یک
موضوع علمی داد که باید آموزش داده شود. بقیه به عنوان یک موضوع آموزش به ICT
اشاره میکنند. در برخی از مدلهای برنامه تحصیلی، ICT
به عنوان یک موضوع علمی است که باید آموزش داده شود ارائه شده است. در گروه دوم از
مدلهای برنامه تحصیلی، ICT به عنوان یک روش آموزش
استفاده میگردد. و آخرین مدل، ترکیبی از مدلهای قبل
خواهد بود که در آن به ICT به عنوان یک
محتوای حامی موضوع، اشاره میشود.
2-1 مسائل موجود
در توسعهی برنامه ریزی تحصیلی ICT
کمیته مشاوران علمی و پانل تکنولوژی آموزشی، (1997) پیشنهاد کرد
-
راهنمای استفاده:
ابتدا فایل انگلیسی
مقاله را بصورت رایگان دانلود کنید و در صورت تایید بودن نسبت به خرید اقدام
نمایید
لینک دانلود رایگان مقاله
http://s8.picofile.com/file/8295395500/ICT_Integration_Models_into_Middle_and_High_School_Curriculum_in_The_USA.pdf.html