ICT Integration Models into Middle and High School Curriculum in The USA ترجمه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
ICT Integration Models into Middle and High School Curriculum in
The USA

لینک دانلود رایگان مقاله
http://s8.picofile.com/file/8295395500/ICT_Integration_Models_into_Middle_and_High_School_Curriculum_in_The_USA.pdf.html

مدل­های یکپارچه سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه­ی تحصیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان­ در ایالات متحده آمریکا

چکیده

هدف اصلی از این مطالعه، بررسی ادغام ICT در برنامه تحصیلی عمومی مدارس آمریکا و ارائه­ی پنج مدل ادغام ICT مربوط به موضوعات درسی مدارس راهنمایی و دبیرستان است. بر اساس منابع موجود در مورد فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه تحصیلی، آموزش و پرورش و روش­های توسعه برنامه تحصیلی مورد بحث قرار گرفتند. سپس، دو رویکرد اصلی ادغام ICT از مدارس دولتی آمریکا توضیح داده شد. در نهایت، پنج مدل ادغام ICT؛ ICT به عنوان یک موضوع، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار میانجی فرهنگی در سیستم فعالیت است که در آن دانش آموزان و معلمان، دانش جدیدی ایجاد می­کنند ، ICT به عنوان موضوعی است (یکی از مناطق محتوا) که با انواع دیگر موضوعات، مانند ریاضی، علوم، سواد، و تکنولوژی با هم ادغام شده­اند، و به عنوان یک برنامه درسی مختلط ارائه گردیدند. اعتقاد بر این است که این مدل­ها، باعث گسترش درک ادغام ICT در موضوعات آموزش و یادگیری راهنمایی و دبیرستان خواهد شد.

1- مقدمه

 فناوری­های اطلاعات و ارتباطات (ICT) یک موضوع علمی روشن مانند تاریخ، ریاضیات، یا ادبیات نیست؛ مانند سایر موضوعات، یک دامنه­ی مشخص در برنامه درسی عمومی مدرسه حفظ نکرده است. چندین دلیل می­تواند برای توضیح این موضوع مطرح شود؛ به عنوان مثال، ICT یک موضوع علمی جدید است، و یا ICT یک ابزار آموزش و یادگیری است. رویکردهای مختلف یادگیری، ICT را بصورت متفاوت تعریف می­کنند. برای رویکرد عینی، ICT یک موضوع جدید است، مهارت­های جدیدی که باید توسط دانش­آموزان آموخته شود. با اضافه کردن به دیدگاه­های شناختی نگرها و سازه­ای نگرها، ICT یک ابزار یادگیری است که می­تواند تعدادی فعالیت­های یادگیری از تدریس خصوصی تا شبیه سازی ارائه دهد. ر یک ابزار میانجی، یک محصول فرهنگی برای رویکردهای فرهنگی اجتماعی به منظور یادگیری است.

در این مطالعه، ابتدا، اطلاعاتی در مورد برنامه تحصیلی ICT فراهم می­کنم. بعد، در مورد رویکرهایی به منظور توسعه برنامه تحصیلی بحث خواهم کرد. سرانجام، پنج مدل ادغام ICT برای مدارس راهنمایی و دبیرستان ارائه خواهم داد. لازم به ذکر است که در ایالات متحده، استانداردهای ملی در مورد ICT وجود دارد که یک طرح کلی برای ادغام در برنامه­های درسی برای بخش­های ایالت و مدرسه فراهم می­کند.

2-    برنامه تحصیلی

اصطلاح "برنامه تحصیلی" بسیار گسترده است و می­تواند در بسیاری از زمینه برای اشاره به معانی متفاوت استفاده گردد. به عنوان مثال، Beauchamp ، (1972) تعدادی معانی برای این اصطلاح ارائه می­دهد. طبق Beauchamp ، (1972)، برخی یک "برنامه تحصیلی را به عنوان یک طرح برای اقدام بعدی" تعریف می­کنند؛ این تعریف اشاره به "آنچه که باید در مدرسه آموزش داده شود" دارد. سایرین، معنای گسترده­تر به برنامه تحصیلی به عنوان "فرایند روانی یادگیرنده­ای که تجارب آموزشی به دست آوردن» می­دهند. در این مقاله، من از اصطلاح "برنامه تحصیلی" به عنوان " سندی استفاده خواهم کرد که طراحی شده است تا به عنوان یک نقطه عزیمت برای برنامه ریزی آموزشی استفاده شود" (Beauchamp، 1972، ص 19). سوال بعدی که شامل محتوای برنامه تحصیلی است، به موضوع اشاره دارد. ارائه موضوع، مبحث آموزش است. بنابراین، در این مقاله، استفاده از ICT در برخی از مدل­های برنامه تحصیلی اشاره به محتوای برنامه تحصیلی، و یا به یک موضوع علمی داد که باید آموزش داده شود. بقیه به عنوان یک موضوع آموزش به ICT اشاره می­کنند. در برخی از مدل­های برنامه تحصیلی، ICT به عنوان یک موضوع علمی است که باید آموزش داده شود ارائه شده است. در گروه دوم از مدل­های برنامه تحصیلی، ICT به عنوان یک روش آموزش استفاده می­گردد. و آخرین مدل، ترکیبی از مدل­های قبل خواهد بود که در آن به ICT به عنوان یک محتوای حامی موضوع، اشاره می­شود.

 

 

2-1 مسائل موجود در توسعه­ی برنامه ریزی تحصیلی ICT

کمیته مشاوران علمی و پانل تکنولوژی آموزشی، (1997) پیشنهاد کرد
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2831 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:292 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    ابتدا فایل انگلیسی مقاله را بصورت رایگان دانلود کنید و در صورت تایید بودن نسبت به خرید اقدام نمایید

                                                                                                                                                                 لینک دانلود رایگان مقاله

    http://s8.picofile.com/file/8295395500/ICT_Integration_Models_into_Middle_and_High_School_Curriculum_in_The_USA.pdf.html