The role of psychological traits and social factors in using new mobile communication services

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
The role of psychological traits and social factors in using new mobile
communication services
لینک دانلود رایگان مقاله
http://s9.picofile.com/file/8294925876/The_role_of_psychological_traits_and_social_factors_in_using_new_mobile.pdf.html

نقش صفات روانی و عوامل اجتماعی در استفاده از خدمات جدید ارتباطی همراه

چکیده

درک بهتر از فرآیند تصمیم گیری کاربر  به ارائه دهندگان خدمات بینش بیشتری در مورد عوامل مؤثر بر استفاده کاربران از خدمات جدید و توسعه خدمات آینده می دهد. فرض ما در این پژوهش این است که عوامل تعیین کننده کلیدی تمایلات رفتاری برای استفاده از خدمات ارتباط از راه دور شامل خدمات پیام های چند رسانه ای، ویژگی های روانشناختی کاربران و عوامل اجتماعی هستند. این پژوهش به جنبه های تأثیر اجتماعی و اجتماعی-شناختی ای که نظریات پذیرفته شده رفتار فردی ای هستند که رفتار استفاده از خدمات پیام های چند رسانه ای را بررسی می کنند، پرداخته است. پژوهشی تجربی در مورد کاربران جدید خدمات پیام های چند رسانه ای در کره جنوبی صورت گرفته است. تحلیل حداقل مربعات جزئی بر اهمیت نقش اعتبار خدمات، مزایای نسبی، و سادگی استفاده ی ملاحظه شده در نگرش کاربر و تمایل وی به استفاده از خدمات پیام های چند رسانه ای صحه گذاشته است. این پژوهش، عوامل کلیدی ویژگی های خدمات تکنولوژیک و ویژگی های روانشناختی شخصی مؤثر بر تمایل مشتری به استفاده از خدمات پیام های چند رسانه ای را در نظر گرفته است. تحلیل تجربی نشان داده است که ویژگی های روانشناختی احساس خود ارزشمندی و تأثیر اطرافیان، مهمترین عوامل در ایجاد تمایل به استفاده از خدمات از راه دور جدید هستند.

1. مقدمه

خدمات پیام های چند رسانه ای (MMS) تحول بعدی در خدمات از راه دور هستند که به کاربران امکان برقراری ارتباط از طریق چند رسانه هایی مانند گرافیک، تصاویر، کلیپ های صوتی، و کلیپ های تصویری، و همچنین پیام متنی را می دهند (سو  و همکاران، 2007؛ لی  و همکاران، 2007). MMS تکامل خدمات پیام های کوتاه (SMS) است، که اکنون کاربران زیادی دارد، به ویژه در اروپا و آسیا. با این خدمات پیشرفته تر، اطلاعات و سرگرمی ها، فارغ از اندازه و قالب، می توانند از یک گوشی موبایل به گوشی موبایل دیگر، و بین دستگاه های متفاوت (اسمارت فون ها، دوربین های دیجیتالی، رایانه ها)، و بین سایر خدمات (میکروبلاگ ها، جوامع آنلاین، خدمات شبکه های اجتماعی) انتقال یابند. MMS  با فائق آمدن بر محدودیت های ارتباط از طریق قالب پیام های متنی ساده، می تواند ارتباطات از راه دور برای تعاملات بشری را به حوزه های اجتماعی و کسب و کار گسترش دهد.  MMS  به عنوان پیشرفت خدمات ارتباط از راه دور، نه تنها تبدیل به استانداردی برای ارتباطات از راه دور شده است، بلکه خدمتی اجتماعی برای بهینه ساختن ارتباطات گروهی، تبلیغات، بازاریابی، و تجارت شده است. بعلاوه، MMS با پیشرفت تکنولوژی های ارتباط شبکه 3G  و 4G، به برنامه کاربردی ای ضروری برای ارتباطات اجتماعی تبدیل شده است. MMS  دورنمای ارتباطات از راه دور را دگرگون کرده، آن را از همیشه خصوصی تر، فراگیر تر، و رسا تر کرده است (سو  و همکاران، 2007).

با وجود تمامی این قابلیت های نوید دهنده MMS، استفاده از آن همچنان در مرحله اولیه است. بررسی های گذشته در مورد استفاده از خدمات ارتباط از راه دور اساساَ فرآیند نفوذ تکنولوژی را از دید ارزش اقتصادی مطالعه کرده اند (تورل و همکاران، 2007). با اینکه پژوهش های متمرکز بر ارزش اقتصادی اساس استراتژی قیمت گذاری معنادار برای خدمات جدید تکنولوژی را بنا می نهند، چیزی در مورد اینکه چه عوامل کلیدی ای وابسته به تمایلات شخصی برای استفاده از خدمات جدید هستند توضیحی نمی دهند، و همچنین مفاهیم سیاست کسب و کار در مورد رفتار شخصی را ارائه نمی دهند. بی شک، پژوهشگران در مورد مسائل رفتار استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از دید رفتاری صحبت کرده اند. چندین مدل نظری مانند مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) (داویس،1989، 1986) و نظریه رفتار برنامه ریزی شده (TPB) (آجزن ، 1985، آجزن و مادن، 1986) شکل گرفته اند. اشتراکی بین این مدل ها وجود دارد که بیان می کند عقاید شخصی در مورد ICT تأثیر به سزایی در رفتار مصرف دارند (آگراوال  و کاراهانا، 2000).

پژوهش های گذشته آنقدر که در استفاده از ICT  بر مفهوم واسطه گری
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3273 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:604 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    ابتدا فایل انگلیسی مقاله را بصورت رایگان دانلود کنید و در صورت تایید بودن نسبت به خرید اقدام نمایید

    http://s9.picofile.com/file/8294925876/The_role_of_psychological_traits_and_social_factors_in_using_new_mobile.pdf.html