تحقیق درباره اختلال رشدی اوتیسم

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
دَرخودماندِگی یا اوتیسم (به انگلیسی: Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول نشان دهند. هسته مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.

فهرست:
اختـــلال رشـدی اوتیســــم   
دَرخودماندِگی یا اوتیسم   
خصوصیات:   
رشــــد اجتماعی   
ارتباط با محیط بیرون   
رفتارهای تکراری   
درمان اوتیسم :   
دارو درماني - رفتار درماني - گفتار درماني   
روش های درمانی   
1- رفتار درمانی   
روش فلورتایم : Floor Time   
داستان های اجتماعی   
درک مجموعه حواس   
2- درمان های داروئی و رژیمی   
4- آغوش درمانی   
پیش آگهی عدم تشخیص و عدم درمان اوتیسم:   
منابع:   


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3081 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:26 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته های روانشناسی و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش