بررسي و مقايسه روشهاي تحليلي و تجربي ضربه عرضي برروي صفحات كامپوزيتي

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
مقدمه:
ماده كامپوزيت لايه‌اي، شامل لايه‌هايي از حداقل دو ماده متفاوت است كه توسط باندهايي به هم متصل شده‌اند. نتيجه روي هم قرار گرفتن لايه‌ها به منظور تركيب بهترين خواص تك تك آنها براي ايجاد ماده جديدي است یا موارد استفاده بيشتر. خواصی كه توسط روي هم چيدن لايه‌ها تقويت مي‌شوند عبارتند از: استحكام ـ سفتي وزن كم، مقاومت در برابر ضربه و غيره. لايه‌ها مي‌توانند غير ايزوتروپ باشند. و نيز لايه‌ها را مي‌توان به نحوي انتخاب نمود كه سفتي و مقاومت موردنياز در طراحي يك سازه حاصل شود.
ماده كامپوزيت تقويت شده با اليافي  (Fiber-reinforcel composit ) material))  كه مختصراً (FRCM) ناميده مي‌شود، شامل الياف‌هايي در يك ماتريس مي‌باشد.اگر الياف‌ها در يك راستاي خاص قرار گيرند، ماده غير ايزوتروپ خواهد بود، يك ورق كامپوزيت لايه‌اي شامل لايه‌هايي از FRCM است كه در هر لايه، الياف‌ها در راستايي متفاوت از راستاي اليافها در ساير لايه‌ها چيده شده‌اند. اين نوع كامپوزيت‌هاي لايه‌اي مي‌توانند به نحوي طراحي شوند تا از نسبت‌هاي مقاومت به وزن و سختي به وزن بالايي برخوردار باشند. و نيز طراحي مي‌تواند به گونه‌اي باشد كه ورق لايه‌اي داراي جهات برتري از مقاومت و سختي تقويت شده باشد. و به اين دلايل FRCM، جايگزين مناسبي است به جاي مواد سفتي نظير انواع فلزات در خيلي از كاربردها مانند صنايع‌ هوايي ،خودروسازي و تجهيزات ورزشي.
فهرست مطالب:
۱. پیش گفتار
۱-۱ مقدمه
۲-۱ کارهای انجام شده در این پروژه
۲. تئوریهای صفحه
۱-۲ تئوری تغییر شکل برشی مرتبۀ اول (FSDT)
۲-۲ تئوری کلاسیک صفحه (CPT)
۳-۲ ارائه یک تئوری جدید
۴-۲ بررسی ضربه در چهار چوب تئوری ورق ارائه شده در بخش 2-3
۵-۲ تئوری صفحۀ مرتبۀ بالاتر (HOPT)
۶-۲ انتشارامواج هارمونیک
۷-۲ ارتعاشات آزاد صفحه
۳. مدلهای ضربه
۱-۳ مدل جرم-فنر
۲-۳ مدل بالانس- انرژی
۳-۳ واکنش تیر برنولی دربرابرضربه
۴-۳ ضربه روی صفحه باتکیه گاه ساده براساس تئوری کلاسیک صفحه
۵-۳ ضربه روی صفحه با تکیه گاه ساده براساس تئوری تغییر شکل برشی مرتبۀ اول
۶-۳ جواب تقریبی برای ضربه باامواج کنترل شده
۷-۳ تئوری پوسته
۸-۳ اندازه گیری
۴. خسارت ضربه با سرعت کم (DAMGE)
۱-۴ تستهای ضربه
۲-۴ انواع مدل در ضربه با تغییر شکل دائمی باسرعت کم
۳-۴ روشهای تجربی برای تخمین خسارت
5. نتيجه گيري
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 924 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 143

حجم فایل:1,926 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش