بررسي آثار كنترل دور موتورهاي بزرگ نيروگاهي

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
بخشی از متن:
Km یک ثابت است و به تعداد حلقه های سیم پیچ استاتور بستگی دارد. با کاهش ولتاژ استاتور، شار فاصله هوایی و گشتاور نیز کاهش می یابند. در ولتاژ پایین تر، جریان در لغزش Sa=1/3 حداکثر می شود. محدوده کنترل سرعت، به لغزش حداکثر گشتاور Sm بستگی دارد. برای موتور با لغزش پایین، محدوده تغییرات سرعت بسیار کم است. این نوع کنترل ولتاژ برای بارهایی با گشتاور ثابت مناسب نبوده و معمولا برای کاربردهایی که گشتاور راه اندازی پایین و محدوده باریکی برای سرعت در لغزش های نسبتا پایین لازم دارند استفاده می شوند. ولتاژ استاتور می تواند توسط (1) کنترل کننده ولتاژ AC سه فاز (2) اینورترهای با منبع ولتاژ dc متغییر سه فاز و (3) اینورترهای PWM سه فاز تغییر کند. با وجود این بعلت محدوده سرعت کم ، از کنترل کننده های ولتاژ AC برای کنترل ولتاژ AC برای کنترل ولتاژ استفاده می شود. کنترل کننده های ولتاژ AC  بسیار ساده اند. با وجود این، هارمونیهای زیاد، و ضریب قدرت ورودی آنها کم است، آنها اساساً در کار بردهای با قدرت کم مثل دمنده ها، پنکه ها و پمپ گریز از مرکز، که گشتاور راه اندازی کمی نیاز دارند استفاده می شوند. آنها برای موتورهای القایی با قدرت راه اندازی زیاد نیز بکار می روند تا جریان یورشی را کاهش دهند.

فهرست فصول:
    فصل اول: روشهای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای القایی
    فصل دوم: روشهای PWM  در کنترل دور موتور آسنکرون
    فصل سوم: مشخصات کلی و بلوک دیاگرام سیستم
    فصل چهارم: نحوه کنترل
    فصل پنجم: نرم افزار سیستم
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 4363 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 95

حجم فایل:7,758 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مهندسی برق


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش